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Mobile Marketing in 2004

모바일 마케팅/Mobile Marketing

by Marketcast 2004. 11. 6. 18:07

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The Mobile Marketing Association 의 리포트에 따르면 2005년에 모바일 산업이 50억달러 규모에 달할것으로 전망하고 있다.
모바일 마케팅 또한 개인화된 모바일의 특성상 마케팅 커뮤니케이션의 상호작용을 통하여 브랜드 마케팅을 극대화 할 수 있다고 보고있다. 그렇지만 스팸 , 개인정보침해 , 모바일 기술의 한계등을 극복해야하는 과제들이 남아있다.^^

For mobile marketers, the "pull" is more powerful than the "push" in bringing consumers into your campaign. If you give the choice of an opt-in or a prize, consumers are more likely to be receptive to mobile marketing. The "how" of pulling in the consumers can be explained in Becker's definition of mobile marketing.

"Mobile marketing is the process by which the brands, content owners and marketing agencies interact with the consumer through a mobile channel. Mobile marketing is an interactive channel, however: it does not stand alone. Mobile marketing uses traditional media to invite people to participate with the brand," says Becker.

출처:http://www.imediaconnection.com/content/4534.asp

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