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소셜 미디어 활용 마케팅 매트릭스(Metrics)

마케팅 전략/마케팅분석

by Marketcast 2008. 3. 3. 16:16

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기본적인 웹분석의 경우 방문자를 기준으로 페이지내에서의 활동성을 위주로 지표를 설계하고 평가한다면 소셜 미디어의 마케팅 분석은 외부 사이트와의 관계성에 초점을 맞추어 지표를 설계하고 분석한다.

With standard Web analytics we are accustomed to tracking:

  • frequency of visitors
  • page views
  • referring URLS
  • entry pages
  • bounce rate
  • visitor paths
  • conversions
  • exit pages

Metrics that are more important when measuring social media marketing include:

  • RSS/newsletter subscribers
  • amount of social bookmarks received
  • activity of comments added to your blog
  • number of new links secured by social media marketing
  • monitoring the viral aspect — what blogs, forums etc are talking about you
  • monitoring referring links
  • monitoring brand/search saturation
  • monitoring reach
  • mood of conversational marketing
  • monitoring engagement of site visitors
  • tracking email usage (if implemented into campaign)


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