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Web2.0기반의 마케팅 분석 -Engagement-

마케팅 전략/마케팅분석

by Marketcast 2006. 10. 30. 19:08

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저번 Barcamp에서 "Web2.0기반의 마케팅 트렌드 변화" 라는 주제로 발표를 하면서
간략히 Web2.0기반에서의 마케팅 분석 지표가 기존의 PV, UV, Click등의
사용자 노출관점의 지표에서 관계성 지표로 변화되어야 한다고 생각했다.

더불어 기존의 마케팅 목표가 클릭유발에 주안점을 두었다면 Web2.0기반에서는
"Engagement"를 기반한 실행에 촛점을 맞춘 마케팅 목표를 설정해야한다구 제시했다. 

오늘 E-consultancy의 CEO인 Ashley Friedlein의  Web 2.0 – what are the metrics for successful ‘engagement’? 라는 글에서 Web2.0에서 "Engagement"의 중요성과 마케팅 측정지표에 관하여
간략히 설명했다. 

- Number of friends, connections etc. on social media sites
- Volume and quality of mentions in the blogosphere
- Network analysis of the above, as well as inbound link mapping and analysis
- Dwell time on site / Depth of visit / Page views per session / % repeat visits
- Customer satisfaction (e.g. how likely are your customers to recommend your brand to a friend of theirs?)
관련기사:Web 2.0 – what are the metrics for successful ‘engagement’? 

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