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Generation V(Virtual)

마케팅 전략/마케팅트렌드

by Marketcast 2008. 8. 7. 11:30

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Gartner가 성,연령,학력,지역으로 구분되지 않지만 디지털 미디어 환경에서 다양한 채널을 통하여 그들의 관심사를 배우고 경험을 공유하는 성취도에 따라 구분되는 세대를 Generation V(Virtual)로 규정하고 있다.

- Creators (Up to 3%) – Providers of original content.

- Contributors (3% to 10%) – Regular followers of creators who add to the online conversation.

- Opportunists (10% to 20%) – Erratic contributors depending on their needs at the time of searching.

- Lurkers (80%) – Spectators that benefit from other’s input but who don’t provide any content themselves.


이와 유사한 구분으로 포레스터 리서치는 Social Media의 영향도(The Social Technographics Profile)를 분석하기 위하여 사용자를 6단계로 그룹화 하여 분석하고 있다.

관련기사:Gartner Says Enterprises Must Create Separate Marketing Strategies for Generation Virtual

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