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웹에서 고객이 브랜드를 인지할 수 있는 진실한 세가지 순간

디지털마케팅/인터넷마케팅

by Marketcast 2007. 7. 25. 09:52

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P&G의 CEO인 A.G. Lafley's의 "고객이 구매할때 진실한 두가지 순간"을 인용하여
웹에서 고객이 브랜드를 인지하고 방문을 활성화 할 수 있는 진실한 세가지 순간의
체크리스트를 제시하고 있다.

First Moment Second Moment Third Moment
What consumes see and seek What consumers experience How consumers participate
  • External search
  • Brand site search
  • Content accessibility
  • Access to quick answers
  • Usability
  • Sight, sound, and motion
  • Video
  • Transactions
  • Information retrieval
  • Content prioritization
  • Feedback
  • Opinion
  • Score, rating, or review
  • Comments on brand/corporate blog
  • Suggestions/co-creations

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