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런던올림픽의 소셜미디어 활용제약

소셜미디어 마케팅/마케팅전략 및 사례

by Marketcast 2012. 4. 30. 08:30

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7 월에 개최되는 2012 년 런던 올림픽에서는 소셜 미디어의 이용에 심각한 제약을 부과하는 지침들이 포함되어있네요.

The Guardian에 따르면 선수에 대해서는 선수촌에서 촬영한 동영상을 블로그나 YouTube에 게시하는 것을 금지하고 있으며, 어느 Web 사이트에 대해서도 올림픽 경기장에서 수록한 음성이나 동영상을 업로드할 수 없도록 하고 있습니다. 


또한 공식 후원 제품을 제외한 아침 시리얼이나 에너지 바에 블로그 쓰기와 경기 관련 트윗 게시물 등도 금지하고 있습니다. 


관객에 대해서는 대회장에서 녹음한 음성이나 동영상의 공개를 금지하고 대회장에서 자신이 찍은 사진을 Facebook에 업로드해도 정책 위반이 될 가능성이 있다고합니다. 


공식 스폰서가 아닌 기업이나 상점 등에 대해서는 "Olympics"라는 단어를 사용한 광고를 금지하는것 이외에 "London" "Game" "2012" "summer" "gold" "silver" "bronze"라는 키워드를 2 개 이상 함께 사용할 수 없도 금지하고있습니다. 


아래는 올림픽기간동안 선수, 비후원기업, 관중들이 지켜야 하는 규칙들을 정리한 사항입니다. 


Athletes don't …

• Blog about your breakfast cereal or energy bar if it's not an official sponsor – in Games Period all endorsement is banned.

• Post video clips from inside the athletes' village to your blog or Youtube. No audio or video content from inside any Olympic venue can be uploaded to any site.

• Tweet "in the role of a journalist". Athletes "must not report on competition or comment on the activities of other participants".


Non-sponsor companies and businesses don't …

• Say: "Supporting our athletes at the 2012 Games!" or "Help us make it a Gold 2012!"

• Use images that suggest an assocation with the London Olympics.

•Offer tickets as part of a promotion.


Crowd members don't …

• Upload a clip of William and Kate tripping up the steps of the Olympic stadium to Youtube: "A Ticket Holder may not license, broadcast or publish video and/or sound recordings, including on social networking websites and the internet."

• Post your pictures to Facebook – this may fall under the same restriction.

• Take part in an ambush marketing stunt, "including, for the avoidance of doubt individual or group ambush marketing". 


관련참고기사: - Olympics 2012: branding 'police' to protect sponsors' exclusive rights


 

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